Praktijkinformatie

PRAKTIJK.nl Zorgsites Huisarts
Maandag8:00 - 12:3013:30 - 17:00
Dinsdag8:00 - 12:3013:30 - 17:00
Woensdag
alleen telefonisch
8:00 - 12:3013:30 - 14:00
Donderdag8:00 - 12:3013:30 - 17:00
Vrijdag8:00 -12:3013:30 - 17:00

Spreekuren

De praktijk is geopend op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 08:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 17:00 uur.
Op woensdag is de praktijk geopend van 08:00 tot 14:00 uur.

Spreekuren

In de praktijk wordt gewerkt volgens een afspraak-spreekuur. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op alle werkdagen binnen de openingstijden.
.
Bij het maken van een afspraak kan de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten.
.
De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
.
Meer tijd nodig?

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.

Visites

Een visite is bedoeld voor mensen die lichamelijk niet in staat zijn om naar de praktijk te komen, bijvoorbeeld omdat u te ziek of slecht ter been bent.
.
Voor de aanvraag van een visite belt u voor 11 uur met de doktersassistente.

Waarneming

Op woensdagmiddag zal de praktijk worden waargenomen door:
Gezondheidscentrum Wijngracht

Spoedgevallen

Bij spoedgevallen kunt u van 08:00 tot 17:00 altijd in onze praktijk terecht.
De assistente zal met u bespreken of u naar de praktijk dient te komen, of dat de huisarts een visite zal afleggen.

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Huisartsenpost OZL:
.
Henri Dunantstraat 5
6419 PC Heerlen
Telefoon: 045-5778844
.
www.huisartsenpost-ozl.nl

Praktische informatie

Doktersassistente

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maakt de afspraken en weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhaalrecepten.
.
Daarnaast kunt u bij haar terecht voor kleine verrichtingen, waarbij u moet denken aan:

  • Bloeddrukmeting
  • Bloedafname
  • Ecg (hartfilmpje)
  • Aanstippen van wratten
  • Oren uitspuiten
  • Uitstrijkje
  • Etc.

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u op 2 manieren aanvragen:
1. Via de receptenlijn: bel ons telefoonnummer 045-5452176 en kies dan een 2
2. Via de website: u kunt na inloggen zelf uw herhaalmedicatie aanklikken en bestellen.
.
Recepten die zijn aangevraagd, kunt u 2 werkdagen later afhalen in de apotheek.
.
Wanneer u een herhaalrecept aanvraagt die 1 jaar of langer geleden is voorgeschreven, neem dan telefonisch contact op met de assistente van de huisartsenpraktijk.
.
Houdt u rekening met de weekenden en feestdagen!

Praktijkondersteuning

In de praktijk is een praktijkondersteuner werkzaam die is opgeleid om mensen met chronische ziekten, zoals suikerziekte, hart- en vaatziekten of longziekten te begeleiden (POH-somatiek).
.
Daarnaast zijn er twee praktijkondersteuners die patiënten met psychische klachten kunnen begeleiden (POH-GGZ).

Inschrijven als nieuwe patiënt

Indien u zich aan wil melden als nieuwe patiënt neem dan telefonisch contact met ons op.

Klachtenprocedure

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.
.
Mocht u desondanks niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan is het goed om te weten dat er een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris bestaat. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
reisprik

Op reis? Kijk op Reisprik.nl

Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl

reisprik logo

Rijbewijskeuring

Indien u een medische keuring wil aanvragen om uw rijbewijs te verlengen, neem dan telefonisch contact met ons op.

rijbewijskeuring
Call Now Button
Translate »